top of page

Loopbaanontwikkeling
Solliciteren en netwerken

Sollicitatiegesprek

Solliciteren en netwerken heb je nodig om je plek op de arbeidsmarkt te veroveren. En het is te leren! Het is ook een kwestie van moed houden en doorzetten. Wil je écht de baan van je dromen, dan gaan we aan het werk!

 

Pretoogjes
Voor je gaat solliciteren en netwerken kijken we of je echt klaar bent voor de arbeidsmarkt. Want pas als je weet wat je kunt en wat je wilt, heeft solliciteren en netwerken zin. Gaan je ogen schitteren als je vertelt over jouw favoriete baan of werk? Dan ben je zover. Is dat nog niet zo? Dan gaan we je eerst ‘arbeidsmarktklaar’ maken met oefeningen en opdrachten uit de loopbaanbegeleiding.​

​

Erop af!
Dat doen we door je persoonlijke arbeidsmarkt én je netwerk in kaart te brengen. En door je cv toe te spitsen op je droombaan. Daarna train ik je in het naar buiten treden met je profiel: naar netwerkcontacten en sollicitatiegesprekken. Door contacten te leggen en relaties aan te knopen ben je al aan het solliciteren en netwerken. Ook via social media…

​

Online
Social media zijn een handig middel om contact te leggen. Veel organisaties gebruiken social media om nieuw personeel te werven. Het is goedkoop, snel en effectief. Dus is de keuze snel gemaakt: jij bent gewoon online.

​

LinkedIn
Je LinkedIn profiel maakt in één oogopslag duidelijk wie jij bent en wat jij nu betekent op de arbeidsmarkt. In dat profiel staat jóuw unieke werkervaring. Jij vindt die misschien heel gewoon, maar juist dat is het teken dat je werk helemaal jouw ding is. Iedere selecteur ziet dat meteen. Je zet je profiel in waar nodig. Je stuurt het op, je zet het in je sollicitatiebrieven. Je bent er trots op.

​

Je cv in 8 seconden
Selecteurs lezen een cv in hooguit 8 seconden. Soms scant een softwareprogramma je CV. Daarom moet het kort, krachtig en slim geschreven zijn. Daar help ik je bij. Ik heb de kunst geleerd van Aaltje Vincent: dé jobmarketeer van Nederland. 

​​

Uitgangspunt ben jij
Je zocht misschien altijd vanuit het principe ‘Welke organisatie heeft iemand nodig?’. Vanaf nu doe je dat andersom… jij hebt scherp wat je wilt en zoekt daar jóuw organisatie bij. Dat geldt ook voor de juiste werkkring. Dus: ik heb dít te bieden en hoe kom ik bij die organisatie in beeld die een probleem heeft dat ik op kan lossen en waar ik graag wil werken?

bottom of page